Brugerlogin
Ny bruger? - Tilmeld dig her
Debatforum
hus paa 244 kvm i 2 plan med elvarme
| Af | Besked | ||
|---|---|---|---|
|
Skrevet: 23. 09. 2006 [19:56]
|
|||
|
eichmeier
eichmeier
Emne oprettet af
registreret siden: 23.09.2006
|
Hus på 244 kvm, i 2 plan med elvarme
Vi vil gerne af med elvarme og brændeovn og i stedet have etableret noget centralvarme, men hvad skal man vælge ?? olie jordvarme luft/luft luft/vand HVad er fordele og ulemper, vi har I dag et genvexanlæg, men jeg tvivler på det er ret godt til andet end at lufte ud............huset er fra 1988 vi bor udenfor Vejen vest for Kolding, hvis der nu er nogle firmaer, der evt. vil komme med forslag, og vil kontakte mig for at komme ud og kigge. /eichmeier |
||
|
Skrevet: 26. 09. 2006 [21:37]
|
|||
|
eichmeier
eichmeier
Emne oprettet af
|
INGEN DER KAN hjælpe eller komme med gode råd, links etc.
har kigget på alt muligt, men syntes det er meget svært !!!! :?: |
||
|
Skrevet: 27. 09. 2006 [15:22]
|
|||
|
abyssinier
Abyssinier
registreret siden: 19.02.2006
|
Jeg er ved at bygge og har valgt jordvarme fordi det er miljørigtigt, kræver lige så lidt vedligeholdelse som fjernvarme og så kan jeg fyre for det halve af hvis jeg havde valgt oliefyr. Du kan nok fyre for det samme med et træpillefyr men så kræver det lidt arbejde af og til. Oliefyr turde jeg ikke vælge med de forrykte oliepriser som vi nok skal vænne os til fremover.
Min løsning leveres af et lokalt firma i Skive som jeg har hørt positivt om og som virker til at have stor ekspertise indenfor varmepumper. De har travlt med at levere jordvarme-løsninger over hele landet. Det er vigtigt at løsningen er dimensioneret korrekt og at firmaet ved hvad de har med at gøre men sådan er det jo altid. Jordvarme kræver selvfølgelig at haven graves op hvilket ikke er så slemt når man bygger nyt. Mht. varmepumper tror jeg at det er billigst at lave luft/luft men udbyttet er ikke så højt. Kig dig omkring på internettet. Jeg fandt mange interessante artikler og filmklip omkring varmepumper på nettet, bla. fra teknologisk institut og DR. Endelig er det også en god idé at kontakte dit lokale energiselskab som gratis rådgiver dig udfra dine ønsker og behov. Vær dog på vagt hvis rådgiveren også sælger produkter... Mvh Jes |
||
|
Skrevet: 07. 10. 2006 [19:58]
|
|||
|
eichmeier
eichmeier
Emne oprettet af
|
hvad hedder det firma i skive og hvad koster sådan et anlæg.....
Syntes det er svært...... Men er træt af brændeovn og elvarme. /Eichmeier |
||
|
Skrevet: 08. 10. 2006 [13:31]
|
|||
|
abyssinier
Abyssinier
|
Mht. firmaet kan du se mere på http://www.vagntanderup.dk.
Prisen for et anlæg afhænger selvfølgelig af hvilket behov det skal dække men så vidt jeg husker kommer mit anlæg til at stå i omegnen af 70.000 kr excl. gravearbejde. Dette er incl. en elpatron som slår til hvis der sker noget med jordslangerne eller som supplement hvis vi får 50 graders frost. Så får jeg en løsning hvor jeg ikke skal røre en finger, behøver ikke tænke på vandvittige olie- eller naturgaspriser (elprisen kan dog også stige), ingen røg/os og ingen skorsten til at skæmme huset. Med venlig hilsen Jes |
||
|
Skrevet: 12. 10. 2006 [18:16]
|
|||
|
eichmeier
eichmeier
Emne oprettet af
|
SÅ fik jeg tilbud, 100.000,- plus nedgravning samt rørtræk inde i huset.
Er det ok, det er fra IVT. /eichmeier |
||
|
Skrevet: 14. 10. 2006 [19:53]
|
|||
|
abyssinier
Abyssinier
|
Om 100.000 kr. er en ok pris er svært at sige. Det er en dyrere løsning end min men er sikkert ikke identisk. Jeg har før læst om folk der har givet tilsvarende. Personlig synes jeg 100.000 er i overkanten men det kan godt være at løsningen er pengene værd. Det kan du selv regne på udfra hvad du realistisk regner med at spare pr. år.
Hvis du er usikker på om prisen er ok synes jeg du skal indhente nogenlunde identiske tilbud fra andre firmaer. Desuden prøv at undersøge om kunderne er tilfredse. Søg på internettet. Er firmernes løsninger testet hos Teknologisk Institut? Få referencekunder fra firmaerne og snak med disse. Vær dog opmærksom på at firmaerne ikke er så dumme at henvise til utilfredse kunder. Med venlig hilsen Jes |
||
|
Skrevet: 22. 11. 2006 [19:34]
|
|||
|
eichmeier
eichmeier
Emne oprettet af
|
desværre har jeg fået 3 tilbud, med samme pris plus/minus ca. 5.000,-
hhhmmmm...........syntes det lugter lidt, men det er måske bare prisen. /eichmeier |
||
Portal information:
I dag 0 registrerede brugere og 0 gæster var allerede online.
Nu online
Bolius | Debat har 5028 registrerede brugere, 2639 emner og 6604 svar. I gennemsnit er 3.44 indlæg skrevet pr dag.