Boligøkonomisk ekspert: Jørgen Munksgaard Rasmussen

Boligøkonom Jørgen-Munksgaard Rasmussen, fagekspert Bolius

Jørgen Munksgaard Rasmussen

Fagekspert indenfor boligøkonomi

• Uddannelse: B.A. i sociologi fra Københavns Universitet, journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i Aarhus (DjH), tillægsuddannelse i økonomi fra Københavns Universitet.
  • Erfaring: Journalistisk og analytisk arbejde ved bl.a. Politiken, Penge & Privatøkonomi, Forbrugerrådets blad Tænk Penge og Danske Capital.
  • Udtaler sig om: Boligfinansiering, boligmarkedet, andelsboliger, fritidshuse, sommerhuse, ejerlejligheder, enfamiliehuse, realkredit, banklån, konvertering, seniorboliger, bofællesskaber, sociale ydelser, boligskatter, boligpriser, bidragssatser, boliglån, samspilsproblemer, pension, boligkøb, forældrekøb, renovering, nybyggeri, varmeudgifter, driftsudgifter, lejebolig og udlejning.

Ekspert i boliglån og boligmarkedet

Jørgen er ekspert i boligøkonomi. Dermed har han indgående kendskab til de mange muligheder for finansiering af boligen og har et bredt overblik over sammensætningen af priser, gebyrer og øvrige omkostninger ved boliglån samt omlægning af boliglån.

Som ekspert i boligøkonomi er Jørgen også ekspert i både køb og salg af bolig. Jørgen kan derfor svare på spørgsmål om fx forældrekøb, ejendomsskatter, investering i bolig og boligmarkedet i al almindelighed.

Ekspert i privatøkonomi

Jørgen har gennem de seneste 15 år beskæftiget sig bredt med økonomi, herunder især privatøkonomi og boligfinansiering. Jørgen har hentet sine erfaringer gennem jobs inden for den finansielle sektor og har skrevet boligøkonomi hos medier som Politiken, Penge & Privatøkonomi samt Tænk og Tænk Penge.

Hos Bolius er Jørgen dagligt i kontakt med danske boligejere gennem sit arbejde i brevkassen Spørg Bolius, hvor han svarer på spørgsmål om alt fra tinglysning af boligen til ejendomsskatter til boligkøb.

Jørgens uddannelse

Jørgen har en bachelorgrad i sociologi, som er kombineret med en uddannelse som journalist og en tillægsuddannelse i økonomi. Han arbejder med fakta-artikler, brevkassen Spørg Bolius samt artikler om boligøkonomi i almindelighed.

Jørgens nyeste artikler på Bolius.dk

Nye ejendomsvurderinger udskudt igen

Ajourførtdato: torsdag 1. november 2018

Regeringen har udskudt de nye ejendomsvurderinger yderligere et år, så nye ejendomsskatter først skal betales i 2021. Boligejerne i hovedstadsområdet får en ekstra besparelse på 1.600-3.700 kr.

Skal du ændre dit realkreditlån nu?

Ajourførtdato: mandag 29. oktober 2018

Hvis du skal ændre eller omlægge dit realkreditlån, skal du gøre det senest 31. oktober. Boligøkonomisk ekspert, Jørgen Munksgaard Rasmussen, giver gode råd om, hvad du kan gøre.

Kontakt for medier

LinkedIn Twitter Mail