Boligøkonomisk ekspert: Jørgen Munksgaard Rasmussen

Boligøkonom Jørgen-Munksgaard Rasmussen, fagekspert Bolius

Jørgen Munksgaard Rasmussen

Fagekspert indenfor boligøkonomi

• Uddannelse: B.A. i sociologi fra Københavns Universitet, journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i Aarhus (DjH), tillægsuddannelse i økonomi fra Københavns Universitet.
  • Erfaring: Journalistisk og analytisk arbejde ved bl.a. Politiken, Penge & Privatøkonomi, Forbrugerrådets blad Tænk Penge og Danske Capital.
  • Udtaler sig om: Boligfinansiering, boligmarkedet, andelsboliger, fritidshuse, sommerhuse, ejerlejligheder, enfamiliehuse, realkredit, banklån, konvertering, seniorboliger, bofællesskaber, sociale ydelser, boligskatter, boligpriser, bidragssatser, boliglån, samspilsproblemer, pension, boligkøb, forældrekøb, renovering, nybyggeri, varmeudgifter, driftsudgifter, lejebolig og udlejning.

Ekspert i boliglån og boligmarkedet

Jørgen er ekspert i boligøkonomi. Dermed har han indgående kendskab til de mange muligheder for finansiering af boligen og har et bredt overblik over sammensætningen af priser, gebyrer og øvrige omkostninger ved boliglån samt omlægning af boliglån.

Som ekspert i boligøkonomi er Jørgen også ekspert i både køb og salg af bolig. Jørgen kan derfor svare på spørgsmål om fx forældrekøb, ejendomsskatter, investering i bolig og boligmarkedet i al almindelighed.

Ekspert i privatøkonomi

Jørgen har gennem de seneste 15 år beskæftiget sig bredt med økonomi, herunder især privatøkonomi og boligfinansiering. Jørgen har hentet sine erfaringer gennem jobs inden for den finansielle sektor og har skrevet boligøkonomi hos medier som Politiken, Penge & Privatøkonomi samt Tænk og Tænk Penge.

Hos Bolius er Jørgen dagligt i kontakt med danske boligejere gennem sit arbejde i brevkassen Spørg Bolius, hvor han svarer på spørgsmål om alt fra tinglysning af boligen til ejendomsskatter til boligkøb.

Jørgens uddannelse

Jørgen har en bachelorgrad i sociologi, som er kombineret med en uddannelse som journalist og en tillægsuddannelse i økonomi. Han arbejder med fakta-artikler, brevkassen Spørg Bolius samt artikler om boligøkonomi i almindelighed.

Jørgens nyeste artikler på Bolius.dk

Udlejning af værelse

Ajourførtdato: tirsdag 17. juli 2018

Hvordan skal kontrakten udformes, hvor høj må huslejen være, og hvornår kan du sige lejeren op, når du udlejer et værelse? Få gode råd til udlejning af værelse her.

Prisen for at eje sin bolig

Ajourførtdato: tirsdag 17. juli 2018

Den samlede omkostning ved at eje sin eget bolig er sammensat af mange forskellige poster, hvoraf udgifter til rente og afdrag ofte kun udgør lidt over halvdelen af det samlede budget.

Bolig og arveregler

Ajourførtdato: onsdag 11. juli 2018

Hvad sker der med din ejendom, når du dør? Og hvornår er det en god idé at oprette et testamente? Læs mere om, hvem der arver din bolig.

Kontakt for medier

LinkedIn Twitter Mail