Boligøkonomisk ekspert: Jørgen Munksgaard Rasmussen

Boligøkonom Jørgen-Munksgaard Rasmussen, fagekspert Bolius

Jørgen Munksgaard Rasmussen

Fagekspert indenfor boligøkonomi

• Uddannelse: B.A. i sociologi fra Københavns Universitet, journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i Aarhus (DjH), tillægsuddannelse i økonomi fra Københavns Universitet.
  • Erfaring: Journalistisk og analytisk arbejde ved bl.a. Politiken, Penge & Privatøkonomi, Forbrugerrådets blad Tænk Penge og Danske Capital.
  • Udtaler sig om: Boligfinansiering, boligmarkedet, andelsboliger, fritidshuse, sommerhuse, ejerlejligheder, enfamiliehuse, realkredit, banklån, konvertering, seniorboliger, bofællesskaber, sociale ydelser, boligskatter, boligpriser, bidragssatser, boliglån, samspilsproblemer, pension, boligkøb, forældrekøb, renovering, nybyggeri, varmeudgifter, driftsudgifter, lejebolig og udlejning.

Ekspert i boliglån og boligmarkedet

Jørgen er ekspert i boligøkonomi. Dermed har han indgående kendskab til de mange muligheder for finansiering af boligen og har et bredt overblik over sammensætningen af priser, gebyrer og øvrige omkostninger ved boliglån samt omlægning af boliglån.

Som ekspert i boligøkonomi er Jørgen også ekspert i både køb og salg af bolig. Jørgen kan derfor svare på spørgsmål om fx forældrekøb, ejendomsskatter, investering i bolig og boligmarkedet i al almindelighed.

Ekspert i privatøkonomi

Jørgen har gennem de seneste 15 år beskæftiget sig bredt med økonomi, herunder især privatøkonomi og boligfinansiering. Jørgen har hentet sine erfaringer gennem jobs inden for den finansielle sektor og har skrevet boligøkonomi hos medier som Politiken, Penge & Privatøkonomi samt Tænk og Tænk Penge.

Hos Bolius er Jørgen dagligt i kontakt med danske boligejere gennem sit arbejde i brevkassen Spørg Bolius, hvor han svarer på spørgsmål om alt fra tinglysning af boligen til ejendomsskatter til boligkøb.

Jørgens uddannelse

Jørgen har en bachelorgrad i sociologi, som er kombineret med en uddannelse som journalist og en tillægsuddannelse i økonomi. Han arbejder med fakta-artikler, brevkassen Spørg Bolius samt artikler om boligøkonomi i almindelighed.

Jørgens nyeste artikler på Bolius.dk

15 gode råd til din boligøkonomi

Ajourførtdato: mandag 18. marts 2019

Du kan spare mange penge på både langt og kort sigt og få en større økonomisk tryghed, hvis du tager de rigtige beslutninger.

Energilån: Lån penge til at spare på energien

Ajourførtdato: torsdag 14. marts 2019

En række mindre banker tilbyder såkaldte energisparelån, hvor du bl.a. kan låne til energirenovering og installation af varmepumpe. Læs alt om lånene.

Kontakt for medier

LinkedIn Twitter Mail