Ekspert inden for arkitektur, byggeteknik og huseftersyn: Henrik Bisp

Henrik Bisp

Fagekspert inden for arkitektur, byggeteknik og huseftersyn.

• Uddannelse: Cand. arch, arkitekt MAA, tømrer, beskikket bygningssagkyndig, energikonsulent
  • Erfaring: Skitserende og projekterende arkitekt, bygningssagkyndig og praktisk erfaring som bygningstømrer
  • Udtaler sig om: Almen byggeteknik vedrørende renovering, om-, til- og nybygning, bygningsreglement, huseftersyn med alt vedrørende energimærker, tilstands- og elrapporter

Ekspert i arkitektur og byggeteknik

Henrik er ekspert i arkitektoniske og byggetekniske løsninger, hvilket vil sige, at han er ekspert i at finde den bedste løsning, hvad end man skal bygge nyt, bygge til eller renovere. Han ved alt om valg af byggematerialer samt korrekt opbygning af de forskellige bygningsdele; tag, vægge, gulv og kælder.

Henrik følger tendensen med udviklingen af nye byggemåder og materialetyper og i, hvordan disse integreres i både eksisterende og nye huse.

Ekspert i energirenovering og bæredygtighed

Henrik har i sit tidligere job som energikonsulent opnået stor erfaring med energirenoveringer af boliger. Han ved dermed, hvilke indsatser der bør gøres med den eksisterende bygningsmasse, ligesom han følger udviklingen med solceller, varmepumper og andre vedvarende energiformer.

Henrik har kendskab til en række bæredygtighedsordninger, ligesom han ved, hvordan den enkelte boligejer kan bidrage til den grønne omstilling.

Ekspert i energimærker, tilstands- og elinstallationsrapporter

Henrik har flere års erfaring med udarbejdelse af energimærker, tilstands- og elinstallationsrapporter. Han er dermed ekspert i at hjælpe boligejere med at gennemgå huse for eventuelle skader, fejl og mangler, hvad end man skal sælge eller købe.

Han ved, hvilke forhold der er almindelige for husets alder, og hvilke forhold man skal være opmærksom på.

Henriks uddannelse

Henrik er arkitekt MAA, uddannet fra Århus Arkitektskole og har en faglig uddannelse som tømrer. Henrik har desuden taget efteruddannelse som beskikket bygningssagkyndig og energikonsulent. Han arbejder med faktaartikler og besvarer spørgsmål i brevkassen Spørg Bolius om byggeteknik og huseftersyn.

Kontakt for medier

LinkedIn Mail