Spørg Bolius

Fejl på ny varmepumpe - hvem har ansvaret montøren eller leverandøren?

Til Bolius

Vi har fået leveret og monteret en varmepumpe som lige er blevet sat i gang, men udedelens omsluttende lameller er visse steder blevet bøjet og det påvirker lyden

- vvs firmaet siger at man selv skal henvende sig til leverandøren omkring defekten mens jeg siger at vi har
bestilt et færdigt projekt hos vvs firmaet hvorfor det er deres ansvar at foretage henvendelsen og få afklaret problemet med deres leverandør - hvem har ret ?

vh Gunnar

Hej Gunnar

Du har ret. 

Du har ikke en aftale med leverandøren, og ofte vil de slet ikke tale eller kommunikere med “os” forbrugere uden om VVS-virksomheden. 

Så den går ikke. Klagen skal ske til VVS-virksomheden, og det er deres ansvar at levere et fejlfrit produkt, (og ydelse).

Held og lykke med det. 

Med venlig hilsen

Kilder, henvisninger og metode

Spørg Bolius: Dette er et brevkassesvar fra Videncentret Bolius’ gratis brevkasse. Her kan alle stille et spørgsmål om deres bolig. Emnet undersøges og besvares af en uvildig fagekspert med ekspertise på netop det emne. Spørg Bolius her.

Alle bidragsydere:

  • Morten Mathiasen, ekstern fagekspert

Aktuelt på forsiden

Vis resten af forsiden